ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
{ جهادگران حماسه و ايثارگران }

هر روز که به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نزدیک می شویم، نامزدهای ریاست جمهوری سعی می کنند برنامه های خود را با جزییات بیشتری در بخش های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد و ... بیان کنند. در این میان اصلاح نظام آموزشی کشور و بهبود وضعیت معیشت معلمان جزو مهمترین برنامه های کاندیداهاست. حل معضلات آموزشی و مشکلات فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از کلیدی ترین وزارتخانه ها برای تربیت نسل آینده از رویکردهای مهم کاندیداهای ریاست جمهوری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری است.
 نظر دکتر قالیباف را در این مورد مخوانیم:

- اطمینان می‌دهم در صورت توفیق خدمت، در هر شرایط اقتصادی و حتی در شرایط تحریم، برای خوب اداره کردن دو وزراتخانه مهم آموزش و پرورش و آموزش عالی، هیچ بهانه ای باقی نگذارم.

-بنده مطالبات معلمان را می‌دانم و برای فراهم کردن آنها برنامه دقیق دارم.

- تردیدی نداریم که سرمایه گذاری در فرهنگ و به ویژه حوزه آموزش و پرورش جزو پربازده ترین سرمایه گذاری هاست. آینده ما منوط به سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش است.


به گفته قالیباف اکنون بیشتر معلمان در کشور ما به دلیل دغدغه معیشتی دو شغله اند و اگر این طور نباشد قادر به اداره زندگی نیستند. معلمان ما به دنبال رزق حلال هستند و جز این که برای گذران زندگی دو شغله باشند یا چند شیفت کار کنند راه دیگری ندارند.»


قالیباف به سرعت قابلیت خود را نشان داد

نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: قالیباف به سرعت قابلیت خود را نشان داد و به سرعت توانسته به مراتب بالا صعود کند.

خبرگزاری فارس: قالیباف به سرعت قابلیت خود را نشان داد



ادامه مطلب...

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس : قالیباف در آذربایجان رای اول را به دست دارد چراکه مردم آذربایجان به او ایمان دارند و او را مدیر تمام عیار می‌دانند



ادامه مطلب...

دکتر محمد باقر قالیباف نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا سه شنبه  14 خرداد ماه ساعت19:10در برنامه پاسخگویی به سوالات جوانان به مدت 60 دقیقه صحبت میکنند

دکترمحمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم عصر امروز در ورزشگاه شریفی‌پور شهر تبريز از حضور هزاران هوادار و حامیان تبريزي خود در این مراسم تقدیر کرد و گفت: خوشحالم که در جمع مردم عزیز، ولایتمدار، جانبازان، علما و پیشکسوتان استان آذربایجان شرقی هستم.
 
وی در ادامه گفت: ما علمای بزرگ، علامه‌ها، شهدا، جوانمردان بزرگ، غیرت، عزت، صداقت و وفا را در آذربایجان دیدیم. اگر منصف باشیم و از مشروطه تا امروز به تاریخ آذربایجان نگاهي ‌کنیم می‌بینیم ملت ایران به آذربایجان مدیون هستند. افتخار آذربایجان این به حساب مي‌آيد که در هر عرصه‌ای معروف به شهر اولین‌هاست.
 
قالیباف ادامه داد: ما حداقل اگر دلاوري‌هاي ستارخان، باقرخان و حوادث مشروطه را به چشم خود نديديم و همراه آنها نبودیم، ولی در دوران دفاع مقدس همت و غیرت این مردم را در شهید باکری‌ها و شهدای بزرگ این خطه دیدیم و افتخار کردیم.  
 
محمدباقر قالیباف اظهار داشت: با اطمینان عرضه می‌کنم بنده افتخارم این است که فرزند این سرزمین و نظام جمهوری اسلامی ایران هستم و امروز دستم را از خراسان به سمت شما دراز می‌کنم.
 
 
 
همكاري براي رفع مشكلات كشور
 
اين کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم خطاب به تبريزي‌ها تاکید کرد: این شهر ظرفیت‌های زیادی دارد و برای پیشرفت باید به همت شما مردم و شما جوانان، دست به دست هم دهیم و مشکلات کشور را از جمله گرانی و بیکاری مرتفع کنیم. با غیرت شما مردم تبريز، اولین و مهمترین گام‌ها را از همین استان برخواهيم داشت.
 
قالیباف گفت: آذربایجان سربلند یعنی ایران سربلند، ایران سربلند یعنی آذربایجان سربلند؛ یاشاسین آذربایجان.
 
وی ادامه داد: امروز تنها دشمن من و شما یک چیز است و آن سوءتدبیر در اداره کشور است. لذا باید دست به دست هم بدهیم و اجازه ندهیم نخبگان و پیشکسوتان و اندیشمندان و جوانان باسواد و اندیشمند ما در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری براي این کشور احساس انزوا كنند و به حاشیه بروند.
 
محمدباقر قالیباف با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه که یکی از دغدغه‌های اصلی مردم آذربایجان شرقی است اظهار داشت: اگر دریاچه ارومیه خشک شده به خاطر اين است كه این ضعف مديريت از چندین سال گذشته در كشور وجود داشته و امروز این نتیجه حاصل شده است. اگر امروز هر بشکه نفت را چه 20 دلار بفروشیم، چه 120 دلار، بازهم مشکلات اقتصادی خواهیم داشت، چراکه مشکل اصلی ما سوءتدبیر است. باید این مشکلات را جبران کنیم. در این راستا باید در بخش‌های مختلف مثل سلامت، کشاورزی، خدمات، مخصوصا در بخش کارگران که بسیار دچار مشکل هستند اصلاحاتی انجام دهیم تا با سرعت این نابسامانی‌ها را به سمت سامان ببریم.
 
 
 
توجه ويژه به بخش مسكن

 
محمدباقر قالیباف در جمع مردم استان آذربايجان شرقي تاکید کرد: من با اطمینان می‌گویم امروز دغدغه مردم مسایل و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است، اما با این وجود دولت در مواردی که نباید دخالت کند دخالت کرده و در مواردی که باید دخالت کند عکس‌العملی نشان نداده است. به طوری که امروز اگر کارگران ما مسکن نداشته باشند، حتي اگر حقوق دوشیفت کارشان را هم بابت اجاره مسکن بدهند بازهم کم می‌آورند.
 
وی ادامه داد: مسکن یعنی ایجاد 280هزار شغل مستقیم در صنعت‌های مختلف، به خصوص اگر این صنعت را در بخش خصوصی فعال کنیم فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد خواهد شد.
 
وی افزود: مردم عزیز! هیچ جای ناامیدی نیست، زیرا ما از غیرت شما مردم یاد گرفتیم که براي مشکلات نگران نباشیم. به همت شما، حماسه سیاسی شما مردم آذربایجان رقم خواهد خورد که خواسته مقام معظم رهبری و آحاد ملت است و من نیز اگر توفیق خدمت پیدا کنم به کمک شما حماسه اقتصادی را محقق خواهم کرد.
 
 
 
پرهيز از تمركزگرايي در كشور
 
قالیباف با بیان اینکه چند حرف را هرگز از من نخواهید شنید ادامه داد: من متعهد می‌شوم و برای این تعهدم نیز از مردم خواسته‌ام تا صدای من را ضبط کنند که چند حرف را در دولت من نخواهند شنید. براین اساس مي‌گويم كه از روز اول، قانون اساسی و حقوق ملت را به طور کامل اجرا خواهم کرد. این اقدام را بدون تبعیض برای اقوام، مذاهب و سلایق مختلف انجام خواهم داد. همچنین براین باورم از ظرفیت‌های استانی بهره ببرم به طوری که از تمرکزگرایی پرهیز کرده و مسئولیت‌های هر شهر و استان را به خود مسئولان و مدیران آن بخش واگذار مي‌کنم تا تصمیم گیری کنند.
 
قالیباف با دیدن طومارهایی که مردم در تقدیر از حمایتش از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی جمع‌آوری کرده بودند، گفت: از مردم آذربایجان شرقی تشکر می‌کنم و بازهم اگر توفیق خدمت داشته باشم به زلزله زدگان این استان کمک خواهم کرد، زیرا اين كار را بر خود وظیفه می‌دانم.
 
در پايان اين مراسم، یادآوری افتخارات تیم تراکتورسازی تبریز از زبان قالیباف، تشویق پرشور مردم را در پی داشت.

محمد باقر قالیباف نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور،  با شرکت در برنامه شبکه جام جم سیما به سوالات ایرانیان خارج از کشور پاسخ داد. آنچه در ادامه می‌آید متن کامل این برنامه است.



ادامه مطلب...

سایت "الف" متعلق به احمد توکلی نوشت:

مناظره کاندیداها با همه قوت و ضعفش فرصتی برای انتخاب جدید مردم و تغییر نظر آنها است. اینکه چه کسی بیشتر برنامه دارد و چطور دیگر برنامه ها را نقد می کند و چه میزان می تواند بر عصبانیت و هیجانات خود غلبه کند و تا چه حد قدرت بیان دارد و مواردی از این دست بر انتخاب مردم اثر گذار خواهد بود.
 
سال ۸۴ محمود احمدی نژاد در ایام نظرسنجی ها بود که با سرعت قابل توجهی رشد کرد و به عنوان کاندیدای اصلی رقابت با هاشمی مطرح شد.
 
روز جمعه اولین مناظره برگزار شد. بعد از این مناظره خیلی ها منتظرند ببینند نظرسنجی ها چه مقدار تغییر کرده و به نفع چه کسی است؟ چه کسی رشد بیشتری کرده و چه کسی افت نموده است؟
 
نظرسنجی یک نهاد معتبر در فردای مناظره ها که با جامعه آماری ۱۴ هزار عضو در سراسر کشور انجام شده است نتایج زیر را نشان می دهد.
 
محمدباقر قالیباف ۲۳.۷ درصد علی اکبر ولایتی ۱۰.۹ درصد محسن رضائی ۱۰.۸ درصد سعید جلیلی ۱۰.۴ درصد محمدعارف ۶.۶ درصد حسن روحانی ۶.۵ درصد غلامعلی حدادعادل ۴.۴ درصد و محمد غرضی ۱.۶ درصد اقبال مردم را در این نظرسنجی ها داشته اند.
 
در این نظر سنجی سوال شده است که اگر هاشمی و خاتمی از یک کاندیدا حمایت کنند شما به چه کسی رای خواهید داد که ۵۴.۱ درصد گفته اند به کاندیدای خودمان و ۲۹.۲ درصد گفتند به کاندیدایی که این دو حمایت کنند.
 
همچنین سوال شده است که اگر احمدی نژاد از نامزدی حمایت کند چه میزان بر رای شما تاثیر گذار است که ۶۷ درصد گفته اند بی تاثیر است و ۹.۳ درصد گفته اند کاندیدایی که احمدی نژاد حمایت کند را رای می دهیم.
 
۲۳.۷ درصد از مردم توانایی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور را مهمترین ویژگی نامزد ریاست جمهوری می دانند و ۲۲.۹ درصد توان مدیریت اجرائی و ۱۴.۴ درصد حل مشکلات بین المللی ایران و ۱۰.۱ درصد داشتن اعتبار سیاسی و اجتماعی را ملاک اصلی در انتخاب کاندیدای مورد علاقه خود می دانند.
 
این نظر سنجی به صورت دو به دو نامزدها را مورد ارزیابی قرار داده است و دو قطبی های احتمالی و مختلف انتخابات را جداگانه بررسی کرده است.
 
بر این اساس در دوقطبی قالیباف - جلیلی ۵۵.۹ درصد به قالیباف و ۲۷.۵ به جلیلی رای می دهند. 
 
در دو قطبی قالیباف – ولایتی ۴۷.۲ درصد قالیباف و ۲۷.۹ درصد به ولایتی رای می دهند.
در دو قطبی قالیباف - حدادعادل ۵۵.۱ درصد به قالیباف و ۱۸ درصد به حدادعادل رای خواهند داد.
در دو قطبی قالیباف - عارف ۵۵.۷ به قالیباف و ۱۹.۷ به عارف رای خواهند داد.
در دو قطبی قالیباف – روحانی ۵۵.۴ درصد به قالیباف و ۲۱ درصد به روحانی رای می دهند.
در دو قطبی ولایتی - جلیلی ۳۸.۹ درصد به ولایتی و ۲۹.۳ درصد به جلیلی رای می دهند.
در دو قطبی ولایتی - عارف ۳۲.۳ به ولایتی و ۲۷.۳ عارف را انتخاب می کنند.
در دو قطبی جلیلی - روحانی ۳۲ درصد جلیلی و ۲۸.۳ روحانی برمی گزینند.
در دو قطبی رضائی - روحانی ۳۷.۵ درصد به نفع رضائی و ۲۹.۲ به سمت روحانی است.
در دو قطبی ولایتی - رضائی نیز ۳۹.۷ به سمت ولایتی است و ۳۰.۲ برای رضائی.

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: مهمترین وظیفه ما این است با قدرتی که در دست داریم کارآمدی دین را به اثبات برسانیم.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد‌باقر قالیباف بعداز ظهر امروز در سفر به مازندران با آیت‌الله حاج مرتضی صدوقی دیدار کرد.
 
وی در این دیدار گفت: ‌نصایح شما علما برای من بسیار بجا، منطقی و بسیار قابل استفاده است.
 
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه من این است که اسلام در مسند قدرت است، اظهار داشت: ناخواسته رفتار ما به حساب اسلام گذاشته می‌شود.
 
عضو ائتلاف پیشرفت افزود: مهمترین وظیفه ما این است در مسئولیت و قدرتی که در دست داریم کار آمدی دین را به اثبات برسانیم.
 
وی اسلام را الگویی برای تمام جهان دانست و گفت: مردم بیش از گذشته به اسلام احساس نزدیکی می‌کنند و در سایه اسلام این فرصت فراهم شد تا عبادت خدا را داشته باشند.
 

دکتر قالیباف در جمع مردم مازندران:اجازه نمي دهيم جواني به خاطر بيكاري شرمنده شود/مهمترین چالش و خطر در کشور سوءتدبیر است



ادامه مطلب...

نماینده مردم آمل در مجلس جایگاه قالیباف را در نظر سنجي هاي انتخاباتي مستحکم ارزیابی کرد و گفت: استقبال مردم ساري از قاليباف نشان ميدهد كه وي مرد ميدان هاي سخت است و مردم به او اعتماد خواهند كرد.



ادامه مطلب...

پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، گفت: محمد باقر قالیباف بعد از ظهر شنبه وارد مرکز استان مازندران می‌شود و پس از زیارت مرقد شهدای انقلاب اسلامی، با حضرت آیت الله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه ساری، همچنین حضرات آیات صدوقی و نظری دیدار می‌کند.

وی افزود: قالیباف ساعت 4 بعدازظهر در محل مسجد جامع ساری با اقشار مختلف مردم شریف این استان دیدار و سخنرانی خواهد داشت.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف تاکید‌کرد: قالیباف سپس راهی استان گلستان و شهرستان گرگان می‌شود و بعد از زیارت مزار مطهر شهدا، با حضرت آیت الله میبدی دیدار و‌گفت‌وگو می کند.

اسماعیلی با بیان اینکه قالیباف نماز مغرب و عشا را در مصلای گرگان اقامه و بعد از نماز در همین محل و در میان مردم گرگان سخنرانی خواهد کرد،‌ گفت:پس از آن نیز دیدار و گفت‌وگو با حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان برگزار می شود

 در جدیدترین نظرسنجی این مرکز که در هفته اول خرداد ماه پس از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده با نمونه آماری 1500 نفر از جامعه آماری افراد 18 سال به بالا از اقشار مختلف اجتماعی ساکن مناطق 22 گانه تهران بزرگ با مصاحبه رو در رو در پنجاه میدان و محله انجام داده است، نشان می دهد که رویکرد تهرانی ها به پی گیری اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آغاز تبلیغات کاندیداها رشد محسوسی داشته است.

در جدول ذیل میزان رشد درصد فراوانی پی گیری اخبار مربوط به انتخابات در دو مقطع زمانی با فاصله یک هفته آورده شده است.

 

از حیث منابع کسب اخبار انتخابات، صدا و سیما با 54.1 درصد فراوانی  همچنان در صدر قرار دارد. روزنامه ها با 17.6 درصد شبکه های ماهواره ای با 12.2 درصد، اینترنت با 9.3  درصد، دوستان و آشنایان و خانواده با 6.3 درصد به ترتیب در مراحل بعدی قرار می گیرد.

 

از نظر پاسخگویان گروه های سیاسی مورد حمایت مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدینقرارند: اصول گرایان با 26.3 درصد، اصلاح طلبان با 23.8 درصد، طرفداران دولت با 8.3 درصد و نامزدهای مستقل با 18.4 درصد در این مقطع زمانی مورد حمایت «تهرانی‌ها» قرار دارند. یک سوم افراد نیز در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

 

آراء پاسخگویانی که « قطعا» یا «به احتمال زیاد» در انتخابات شرکت می کنند به نامزدهای مختلف چنین است: محمدباقر قالیباف 35.8 درصد، سعید جلیلی 11.5 درصد، ولایتی 8.3 درصد، حداد عادل 6.9 درصد، محسن رضایی 6.5 درصد، عارف 3.3 درصد، حسن روحان 2.5 درصد و سید محمد غرضی کمتر از یک درصد. 22.6 درصد هم پاسخی نداده اند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر داشتن روحیه مقاوم رئیس جمهور برابر فشار دشمنان خارجیاست، اذعان داشت: نقش رئیس جمهور به عنوان دومین مقام کشور در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در حوزه سیاست خارجی ، مورد تاکید مستقیم مقام معظم رهبری است

 

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی زندگی تصریح کرد: به لحاظ رتبه بندی مناصب در کشور ما، جایگاه رئیس جمهور بعد از رهبری دومین رتبه است و این جایگاه شامل حوزه داخلی و حوزه سیاست خارجی است. لذا مدیریت و مقاومت رئیس جمهور در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است که مورد تاکید رهبری نیز قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی ستاد حامیان صبح با بیان اینکه مقام معظم رهبری مقاوم بودن رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی را تبیین کرده اند، گفت: رهبر انقلاب در توضیح مقاوم بودن، فرمودند که رئیس جمهور باید در برابر فشارهایی که از سوی دشمنان وارد می شود خود را نبازد و محکم و استوار در عرصه ها بایستد.
وی ادامه داد: قطعا این روحیه را افرادی می توانند داشته باشند که  در عرصه مقابله با دشمن حضور داشته و این تجربه را داشته باشند. لذا فردی می تواند بهترین گزینه از نظر مقام معظم رهبری و مردم ایران باشد که روحیه ای جهادی و تفکری انقلابی داشته باشد تا بتواند در برابر فشارها و سختی ها از آرمان و اصول انقلاب اسلامی دفاع کند.  
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در شرایطی که تهدیدها و تحریم ها از سوی جبهه استکبار جمهوری اسلامی ایران را نشانه رفته اند، ضرورت حضور فردی مقاوم را در جایگاه ریاست جمهوری تاکید می کنند. از این ضروریست که رئیس جمهور یازدهم  فرد مقاومی باشد که بتواند تحمل این شرایط را داشته و راه برون رفت را از این شرایط پیدا کند و با تدبیر و حکمت عمل کند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: رئیس جمهوری که قرار است پا به عرصه بگذارد باید با صبر، حوصله و تدبیر مسائل کلان را تحلیل و تدوین کند و راهکارها را در مسائل مختلف در عرصه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی ارائه کند و اینگونه نباشد که در مقابل هر اقدامی که دشمن و تهدیدات دشمن انجام می دهد واهمه در او ایجاد شود. کشور یک رئیس جمهور پر قدرت و با صلابت می خواهد.
جوکار تاکید کرد: وقتی رئیس جمهور آراء ملت را دارد باید بتواند از سوی ملت مواضع مستحکم را در مقابل دشمنان اتخاذ کند و در مسائل داخلی هم با سختی هایی که پیش روست ، مشکلات را پشت سر بگذارد. چراکه این جایگاه و نقش این جایگاه امروز نقش بی نظیری است و جایگاه جمهوریت نظام ما را رقم می زند، بنابراین باید جایگاه محکم و مستحکم و بردبار و صبور و شجاعی باشد و بتواند به گونه ای عمل کند که ویترین کشور ما را یک ویترین زیبا و الگو ساز برای جهانیان نماید.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: رئیس جمهور ایران باید با دشمنان دیرینه و امروز نظام ، مقابله کند ، چراکه هر کشور و دولتی که دین اسلام را نپذیرد و به دنبال جنگ و نادیده گرفتن حق مظلوم باشد، همچون رژیم اشغالگر صهیونیستی ، نقطه مقابل انقلاب اسلامی است و رئیس جمهور ایران باید در حوزه سیاست خارجی اهداف اصیل و کلان نظام جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند.

پایبندی قالیباف به قانون برای ما مسلم شده است

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد دلایل حمایتش از محمد باقر قالیباف و ویژگی برجسته وی با اشاره به اینکه مسئله‌ای که اکنون در کشور ما بارز است جایگاه مدیریت است، اظهار کرد: در این چند سال اخیر با ضعف مدیریت جدی و تعویض به جا و نا بجای مدیران و عزل و نصب‌های مکرر مواجه بودیم و همین مسئله سبب شد که مدیریت در کشور ما بی سر و سامان شود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز مسلم است وجود منابع کافی در کشور است، افزود: با توجه به اینکه ما سرشار از منابع انسانی و زیرزمینی قوی و بیشترین منابع نفت و گاز دنیا هستیم در این مورد نیز دارای امکانات و نیروی متخصص کافی هستیم، نیازمند مدیریتی جامع در هماهنگی و استفاده بهینه از این منابع و تبدیل آن به حماسه اقتصادی هستیم.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محمدباقر قالیباف با توجه به گذشته و تحصیلات وی و معرفی وی به عنوان بهترین شهردار دنیا در سال 2008 و موارد دیگر به این نتیجه رسیدم که با ریاست وی بر این کشور می‌توانیم به تعالی برسیم.

وی ادامه داد: پایبندی قالیباف به قانون برای ما مسلم شده و یکی از مشکلات جدی ما در این چند سال اخیر تقلیل پایبندی مسئولان به قانون بوده است.

دکتر قالیباف در مستند انتخاباتی رادیو ایران:آمده‌ام که بگویم نمی‌گذاریم به امید این ملت بزرگ جفا شود/زندگی من همیشه با کار گره خورده

محمدباقر قالیباف در مستند انتخاباتی خود که صبح امروز از رادیو ایران پخش شد، به تشریح برنامه‌هایش برای دولت یازدهم پرداخت.
 حق ندارم بگویم قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد

 اولین مستند انتخاباتی محمدباقر قالیباف در رادیو ایران از ساعت  8:30 به مدت 30 دقیقه پخش شد.

قالیباف طی این مستند بخشی از رویکردهای خود را تبیین کرد و به تشریح برنامه‌هایش برای دولت یازدهم پرداخت.

محمدباقر قالیباف در برنامه انتخاباتی خود در رادیو ایران با بیان اینکه آمده‌ام با تمام وجود اعلام کنم که بر پیمانم پایدار ماندم، اظهار داشت: پیمانی که امام عزیزمان از روزی که در 19 سالگی پای در جبهه نهادم به من آموخت که مدیون این مردمم.

وی اضافه کرد: آمده‌ام که بگویم نمی‌گذاریم به امید این ملت بزرگ جفا شود، آمده‌ام تا دوباره عهد برادرانم در سال‌های عشق و ایثار را زنده کنم. ایستاده‌ام تا به ایران وطنم و انقلاب نجیب و مظلوم اسلامی همانند آن روزهای بهشتی افتخار کنم.

قالیباف در حالی که با بغض سخن می‌گفت، ادامه داد: با تاسی از مولایم امام علی (ع) می‌گویم خدایا تو خود می‌دانی که آنچه انجام می‌دهم نه برای کسب قدرت نه برای رسیدن به دنیای بی‌ارزش من آمده‌ام تا پرچم ارزش‌های دینی برافراشته شود. سرزمین تو آباد گردد امنیت مردم فراهم آید و احکام تو اجرا گردد.

قالیباف با بیان اینکه مردم این سؤال را از ما می‌پرسند که اگر مشکل کشور کمبود پول و اعتبار است چه طور روزی که کشور با 24 میلیارد دلار اداره می‌شده با روزی که 120 میلیارد دلار در سال اداره می‌شود ما هیچ گشایشی در حوزه اقتصادی و معیشت نمی‌بینیم،‌ اظهار داشت: امروز کشور ما رنجش، رنج ندانستن نیست؛ هم می‌دانیم و هم داریم.

فرمانده سابق نیروی انتظامی با بیان اینکه بنده زمانی که وارد نیروی انتظامی شدم سهم نیروی انتظامی از بودجه عمومی دولت 3.2 بوده است، خاطرنشان کرد: روزی که من از نیروی انتظامی خداحافظی کردم، سهم نیروی انتظامی از بودجه اسلامی 3 درصد بوده است که حتی کاهش دریافت بودجه داشته‌ایم اما کلانتری‌ها، ماشین‌ها نو شد و بسیاری اقدامات مثبت انجام شد و مردم احساس کردند تحولی رخ داده است و به این می‌گویند مدیریت.

قالیباف در ادامه مستند رادیویی تبلیغاتی خود اظهار داشت: در نظام اسلامی عملکرد به میزان صلاحیت و اخلاق و تربیت اسلامی نسبت به شهروندانی که در آن شهر زندگی می‌کنند برمی‌گردد ؛ اگر دینداری در یک شهر ارتقاء پیدا کرد و دروغ کاهش یافت و ربا جمع شد و دزدی حل شد و آبروریزی یک مسلمان اتفاق نیفتاد مدیران این نظام اسلامی خوب عمل کرده‌اند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: همیشه ما نیازمند این هستیم که وضعیت موجود را تحلیل کنیم؛ حرف بدون عمل بزرگترین ظلم به این انقلاب است؛ خداوند به حرف خوب پاداش نمی‌دهد و بر همین اساس ما باید فضا را فضای کار و خدمت کنیم و این با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: با صدای بلند و حرف تند زدن نمی‌توان ادعای انقلابی‌گری کرد؛ زندگی من همیشه با کار گره خورده و البته این مسئله به مسئولیت‌های رسمی امروز ربطی ندارد؛ به یاد دارم روزی که در روستا به مدرسه رفتم اولین بار در کلاس سوم دبستان بین زنگ تفریح‌ها اگر 5 یا6 دقیقه هم وقت زنگ تفریح بود کار من این بود که بتوانم با شیرینی‌های محلی که به بقیه دانش‌اموزان می‌فروشم زندگی خودم را تأمین کنم و درآمدی ایجاد کنم تا بتوانم درس بخوانم؛ بعد از پیروزی انقلاب و جنگ هم احساس کردم که باید در آنجا حضور پیدا کنم و توفیقی شد و حضور پیدا کردم.

قالیباف اظهار داشت: بنده خیلی چیزها را در عرصه جنگ یاد گرفتم؛ من یاد گرفتم که چگونه کار کنم؛ همچنین برادری، محبت،  ایثار و گذشت را در آنجا یاد گرفتم؛ به گفته حضرت امام (ره) جنگ یک نعمت بود و جنگ یک دانشگاه بود چرا که در آنجا همه باورها را با گوشت، پوست و استخوانم لمس کردم و فهمیدم که نصرت الهی یعنی چه و امید را با همه وجودمان لمس کردیم و همکاری و محبت را ‌آموختیم؛ همچنین گذشت و مدیریت در بحران و مدیریت جهادی را یاد گرفتیم.

شهردار تهران اضافه کرد: به یاد دارم وقتی مقام معظم رهبری بنده را به عنوان فرمانده نیروی هوایی معرفی فرمودند وقتی به آنجا رفتم احساسم این شد که یک مدیریت جهادی و یک بچه رزمنده وقتی به آنجا می‌رود باید یکسری اقدامات را انجام دهد؛ من در سن 35 سالگی احساس کردم اگر هوا و فضا را نشناسم و هوانوردی را بلد نباشم چطور به خودم اجازه می‌دهم با همکارانم کار کنم. بر همین اساس با سختی و زحمت تلاش کردم تا تخصص را بیاموزم؛ در آن زمان ایستادم تا با پرواز آشنا شوم چرا که احساس می‌کردم به این موضوع نیاز دارم.

قالیباف در ادامه گفت: در شهرداری تهران هم وقتی که وارد شدم برق امید را در چشم همه کارگران شهرداری و مهندسین دیدم؛ مثل همان رزمندگان دوران دفاع مقدس کار را شروع کردیم؛ امروز می‌بینیم که چه کارهایی انجام دادیم؛ همین چند روز قبل پروژه بزرگ امام علی افتتاح شد این پروژه بیش از 35 سال به زمین مانده بود و همه می‌گفتند که اجرای آن حداقل یک دهه زمان می‌برد ولی ما با فرهنگ کار در 22 ماه آن را ساختیم.

وی اظهار داشت: امروز اگر شهر را تمیز می‌بینید و مایه افتخار است به خاطر مدیریتی است که از همان فرهنگ به یادگار مانده است یعنی آن کارگر و رفتگر عزیز با دلش کار می‌کند. ما با فرهنگ جهادی با همه صحبت می‌کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر امروز نگاه کنیم می‌بینیم که پلیس 110 نوع سخن گفتن من با مردم بود؛ قبل از آن وقتی وارد کلانتری‌ها می‌شدیم درخواست می‌کردند که پول بنزین، ناهار و کاغذ را بدهند و مشکلاتی وجود داشت که من نمی‌خواهم اشاره کنم ولی کمتر از 2 سال وضعیت این طور  که با یک تلفن همه را در خدمت می‌گرفتند.

قالیباف گفت: زمانی که من در نیروی انتظامی بودم نوع حرف زدنم با مردم از جنس سخنرانی و نصیحت نبود بلکه جنس حرفم از جنس کار بود و مردم این موضوع را در نیروی انتظامی و امروز هم در شهرداری می‌بینند.

وی افزود: بنده یک شهروندی بودم که نه عقبه قدرت داشتم و نه عقبه ثروت و واقعا به لطف این ملت و به برکت انقلاب اسلامی و نهضت امام و خون شهدا و مجاهدت‌هایی که اتفاق افتاد امروز در حضور ملت هستم بر همین اساس باید نسبت به ملت ادای دین و انجام وظیفه کنم.

قالیباف در ادامه مستند رادیویی خود اظهار داشت: همه می‌دانیم که سیاست خارجی به دنبال این است تا منافع کشور را تأمین کند، به دفاع از آرمانها و باورهای ما در دنیا بپردازد اما باید بدانیم تا زمانی که ما در داخل از انسجام برخوردار نباشیم و دولتی قوی و کارامد بر سر کار نباشد و همبستگی در داخل وجود نداشته باشد امکان ندارد که ما بتوانیم در سیاست خارجی موفقیتی کسب کنیم.

وی ادامه داد: چه بخواهیم مقاومت کنیم و چه بخواهیم مقابله کنیم و چه بخواهیم مذاکره کنیم نیازمند یک انسجام ملی و همدلی در داخل کشور هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت:‌ من که امروز خودم را نامزد کردم و در معرض این کار گذاشتم باید بدانم شرایط ما و ملت ما به گونه‌ای است که دیگر حق آزمون و خطا ندارم. حق تکروی و خودرایی ندارم. باید متکی به خرد جمعی حرکت کنیم. حق ماجراجویی و قهرمان بازی ندارم. حق ایجاد اختلاف و تنش ندارم. حق ندارم با پرداخت به مسائل حاشیه‌ای از مسائل اصلی دور شوم و آنها را به فراموشی بسپارم. من حق ندارم باند بازی و سیاست‌بازی را در برنامه کاری خود داشته باشم و حق ندارم پا روی قانون بگذارم.

قالیباف خاطرنشان کرد: ملت ما تا پایان روز خدمتم نباید این جملات را از من بشنوند که اجازه نمی‌دهند من کار کنم. هر روز چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و نمی‌گذارند دولت کار خود را پیش ببرند.

وی افزود: بنده حق ندارم که بگویم قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد. من حق ندارم که قانون اساسی را سلیقه‌ای اجرا کنم و برخی از بندهای آن را که مطالبه دولت از مردم است، پیگیری کنم اما آن بخشی که به حقوق ملت بازمی‌گردد را و جزو همین قانون نیز هست به حقوق ملت توجه نکنم.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.