ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
{ جهادگران حماسه و ايثارگران }


موسوی عضو کمیسیون آموزش مجلس

قالیباف مدیر جهادی و کارآمد است/ فرهنگ جهادی نیاز دهه چهارم انقلاب

مهمترین ركن و اساسی‌ترین سرمایه یک مدیر جهادی برخورداری كه از سرمایه انسانی جهادگر است كه بنا به تعریف باید ایثارگر، مردمی، انعطاف‌پذیر، پویا، نورآور، خلاق، خودباور، ارزشمدار، ولایت محور، متخصص و متعهد باشند که تمامی این موارد در دکتر قالیباف دیده میشود.

قالیباف مدیر جهادی و کارآمد است/ فرهنگ جهادی نیاز دهه چهارم انقلابمدت زمانی است لفظ مدیریت جهادی در کشور فراگیر شده و بحث های فراوانی را در عرصه نظری و عملی مدیریت اسلامی ایجاد نموده و نقل مباحث مدیریت اسلامی شده است و صاحبان اندیشه و فعالان فرهنگی تنها راه اصلاح و پیشرفت فرهنگ را در این مدیریت می دانند و سعی در تبین آن دارند .

آیا مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت است یا آنکه می خواهد تغییر در ساختار ها و زیر ساخت های نظری مدیریت ایجاد کند ؟، مدیر جهادی کیست و چگونه پرورش می یابد ، اصلا اصول اولیه این مدیریت چیست ؟ و این مدیریت قوانین و اصول مدیریت را تغییر می دهد یا آنکه تنها مبانی قوانین را تغیر می دهد ؟

حال با توجه به پایان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری و نظر سنجی هایی که طی ماه های اخیر از سوی سازمان ها و ارگان های مختلف انجام میشد، میتوان گفت نیاز امروز کشور، مدیریت جهادی است تا تمام نابسامانی ها در حوزه های مختلف را سرو سامان دهد.

 

این درحالی است که مدیریت و کار جهادی، یکی از پررنگ ترین وجوه کاری محمد باقر قالیباف در رزومه کاری و مدیریتی وی محسوب می شود، انجام طرحها و پروژه های مختلف و طرحهای کلان با امکانات و زمان محدود با الگو گرفتن از سبک مدیریت جهادی و طرحهای مختلف دیگر در حوزه های عمرانی و سازندگی از جمله نمونه های کار جهادی به سبک فعالیت های مخلصانه دفاع مقدس در کارنامه محمدباقر قالیباف محسوب می گردد، که نشات گرفته از همان روحیه جهادی سالهای حضور در عرصه های خون و حماسه در دوران دفاع مقدس است.

محمد باقر قالیباف معتقد است که فرهنگ جهادی بر مبنای تعریف حقیقی آن تمام مؤلفه‌های فوق را در بر دارد و ازاین‌رو می‌تواند به بهترین نحو تأمین‌کننده منویات مقام معظم رهبری درخصوص نیل به پیشرفت و عدالت در ایران اسلامی باشد.

به اعتقاد محمدباقر قالیباف، هشت سال دفاع مقدس و عملیات رزمندگان اسلام با همه فراز و فرودش به خلق فرهنگی غنی منجر شد، همان تفکری که به‌عنوان فرهنگ پایداری از آن نام می‌برند.

براستی که فرهنگ دفاع مقدس به‌واسطه ریشه و خاستگاه‌های تاریخی خود نوعی فرهنگ دینی و ملی است و می‌تواند نسخه شفابخشی برای رفع بسیاری از مشکلات کشور باشد.

چرا به مدیریت جهادی نیاز داریم؟

محمدرضا رضائی کوچی نماینده مرد جهرم در مجلس با بیان اینکه در دوره سازندگی از تفکر جهادی دور شدیم، تصریح کرد: یكی از دستاوردهای بزرگ فرهنگی و مدیریتی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران ورود واژه ایثار و جهاد به تمامی عرصه‌های فرهنگی، اداری، علمی، آرمانی بود و واژه مقدس جهاد كه به طور سنتی بیشتر در عرصه‌های دفاعی تداعی و نمود داشت پس از انقلاب اسلامی به سایر ابعاد زندگی مردم ایران راه یافت.

وی افزود: با توجه به سالها حضور دکتر قالیباف در جبهه و مدیریتهای مختلف در عرصه‌های متفاوت به این نتیجه رسیدم که در فضای کنونی کشور و در شرایطی که فرموده مقام معظم رهبری در موقعیت بدر و خیبر هستیم، به مدیریتی جهادی، در تمامی عرصه‌ها نیاز داریم.

 

این نماینده مجلس نهم در ادامه ویژگی‌های فرهنگ و مدیریت جهادی اینگونه برشمرد: ایثارگری، مردمی بودن، انعطاف‌پذیری، دین مداری و ولایت محوری،‌ اعتماد متقابل در تمامی سطوح سازمانی می‌باشد.

مدیریت جهادی تاریخی به قدمت پیدایش اسلام دارد

هادش شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم تقویت مدیریت جهادی بیان کرد: مدیریت جهادی تاریخی به قدمت پیدایش اسلام دارد . از همان زمانی که پیامبر اکرم به رسالت مبعوث گشت تا خلق را به سوی سعادت و کمال رهنمود سازد این ترکیب اضافی پدیدار گشت اما این ترکیب اضافی مدیریت و جهاد از ابتدای انقلاب و تشکیل جهاد سازندگی وارد عرصه مدیریتی کشور شد و طی سالهای گذشته با اقدام شهردار تهران در پایتخت وارد مرحله نوینی از دوره حیات خویش شد .

وی تاکید کرد: شهردار تهران میتواند فرهنگ جهادی را در میان مردم نهادینه کند تا روزهای خوش برای مردم تداعی شود.

وی یادآور شد: وی می‌تواند با بهره‌گیری از تجارت ارزشمند گذشته و سرمایه انسانی‌اش حركت جهادی نوینی را برای احیاء و توسعه فرهنگ و مدیریت جهادی در کشور آغاز نماید.

 

مدیری چون قالیباف در دهه چهارم انقلاب غنیمت است

میرقسمت موسوی اصل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: استفاده از دانش و تجربه روز در چارچوب اصول و ارزشها برای تحقق آرمانها و اهداف انقلابی، رویکردی برآمده از تجربه تمدن اسلامی و هم چنین تجربه انقلاب اسلامی است، که دکتر قالیباف به خوبی توانسته این مساله را در مدیرت شهر تهران نشان دهد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین ركن و اساسی‌ترین سرمایه مدیر جهادی برخورداری كه از سرمایه انسانی جهادگر است كه بنا به تعریف باید ایثارگر، مردمی، انعطاف‌پذیر، پویا، نورآور، خلاق، خودباور، ارزشمدار، ولایت محور، متخصص و متعهد باشند که تمامی این موارد در دکتر قالیباف دیده میشود.

این نماینده مجلس نهم اداره کشور نیازمند برنامه، استفاده از تخصص ها، دانش روز، به کارگیری نخبگان و رعایت قواعد علمی اقتصاد و استفاده از بهترین ابزارها برای رسیدن به اهداف متعالی جمهوری اسلامی دارد.این چیزی است که قالیباف به آن تاکید دارد و در سخنرانی خود به آن می پردازد.چیزی که برخی ظاهرا یا از درک آن عاجزند ویا ذیل ملاحظات سیاسی و جناحی مایل اند که آن را درک نکنند.

وی تاکید کرد: وجود مدیری چون قالیباف در دهه چهارم انقلاب برای دستیابی به پیشرفت وعدالت و رسیدن به اهداف اصلی انقلاب و در عین حال فتح قله های پیشرفت جهانی غنیمت است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.