ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
ستاد دكتر قاليباف در استان البرز
{ جهادگران حماسه و ايثارگران }

 

 هویت من در خرمشهر شکل گرفت/ خوزستان را بسازیم، ایران را ساخته‌ایم/ ما خرمشهر را آزاد کردیم ولی خرمشهر را نساختیم/ ضمانت وعده های من، کارنامه ۳۵ ساله ام است/ مردم باید در تصمیم گیری ها تاثیر گذار باشند

قالیباف در ابتدای سخنان خود با اظهار خرسندی از حضور در خرمشهر گفت: سوم خرداد یکی از روزهای فراموش نشدنی تاریخ ایران است که افتخار بزرگی برای همه ماست. این مسجد نیز نماد مقاومت و جهاد در کشور است.
ضمانت وعده های من، کارنامه ۳۵ ساله ام است/ مردم باید در تصمیم گیری ها تاثیرگذار باشند/ نباید فقط مردم را هنگام رای دادن دید.
محمدباقر قالیباف که به منظور دیدار با اقشار مختلف مردم و سخنرانی در جمع آنها به استان خوزستان سفر کرده است، دقایقی قبل وارد شهر آبادان شد. ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس، اولین برنامه او در این سفر خواهد بود و تا دقایقی دیگر بر سر مزار شهدای گمنام شلمچه حضور خواهد یافت.

…۲

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و در سالروز ولادت امیرالمومنین(ع) تبلیغات رسمی انتخابات ریاست جمهوری محمدباقر قالیباف از خرمشهر و با زیارت شهدای شملچه آغاز خواهد شد. به همین منظور قالیباف دقایقی پیش وارد خرمشهر شد و به زیارت شهدای شملچه رفت. وی قرار است با حضور بر سر مزار شهدای ۸ سال دفاع مقدس و همچنین شهدای آزادسازی خرمشهر، نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کند.

قالیباف همچنین در ادامه سفر به استان خوزستان با شیخ عدنان، از شخصیت های برجسته خرمشهر و برخی دیگر از بزرگان و شیوخ این شهر دیدار خواهد کرد.

…۳

دکتر قالیباف لحظاتی قبل وارد یادمان شلمچه، نخستین خاکریز دوران دفاع مقدس شد و به شهدای عملیات کربلای ۵ ادای احترام کرد. همچنین او با حضور در نقطه صفر مرزی و در مسجد شلمچه، بر مزار ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس حاضر شد و به اقامه نماز پرداخت.

…۴

جمعی از بزرگان و شیوخ قبایل عرب استان خوزستان صبح امروز با حضور در منزل شیخ عدنان، از بزرگان خرمشهر با محمد باقر قالیباف دیدار کردند.

پلاکاردهایی به زبان عربی برای خوش‌آمدگویی به محمدباقر قالیباف در ورودی منزل شیخ عدنان نصب شده بود. در این دیدار ۱۰۰ نفر از بزرگان و شیوخ طوایف، قبایل و عشایر عرب استان خوزستان از قالیباف حمایت کردند. قالیباف نیز طی سخنانی در این دیدار ابراز داشت: امروز در روز جمعه، روز ولادت امیرالمومنین(ع) و ماه رجب، در روز، ماه و ایام عزیزی قرار داریم همچنین امروز سالروز فتح خرمشهر است که برای همیشه نقطه عطفی در تاریخ سرزمین ایران اسلامی خواهد بود. توفیق بزرگی است که در چنین روزی برای حرکت در مسیر حماسه سیاسی تصمیم گرفته‌ام که آغاز رقابت انتخاباتی و تبلیغاتی‌‌ام را از این شهر مقدس و استان شهید پرور شروع کنم. دلیل آن نیز روشن و مشخص است؛ بنده یک بار به لطف خدا در سال ۱۳۴۰ در مشهد مقدس و در کنار مرقد شریف ثامن‌الحج پا به دنیا گذاشتم، اما اعتقادم بر این است که به عنوان محمدباقر قالیباف از بُعد هویت شخصی و زندگی معنوی یک بار دیگر در سن ۲۰ سالگی متولد شدم و هویت من از بُعد معنوی و مادی در سرزمین خوزستان، شهر شهیدپرور خرمشهر و مردم محب اهل‌بیت این استان، عشایر عرب و این سرزمین شکل گرفت.

وی تأکید کرد: هیچ حسی جز این که احساس کنم همه وجودم متعلق به این جاست ندارم. در دوران دفاع مقدس بارها و بارها در کنار عشایر عرب در ارتفاعات «الله‌اکبر» از آغاز جنگ تا روزهای پایانی جنگیدیم و با همه وجودم، غیرت، شجاعت و دلبستگی آنها به اسلام و کشور را مشاهده کردم، از این رو دوباره در این استان برای تجدید بیعت با دوستان شهید، همسفران و شما مردم باوفا حضور پیدا کردم که به فرموده امام خمینی(ره) دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اید.

قالیباف در ادامه گفت: شما با روحیه جهادی و حضور در دوران دفاع مقدس نشان دادید که آنچه مهم نیست قومیت و زبان است. همه این مردم در دوران دفاع مقدس ایستادند، دفاع کردند و خون دادند. امروز هم هیچ کس نباید همچون دوران دفاع مقدس با دیگری تفاوت داشته باشد، چرا که اسلام، انقلاب، قانون اساسی و اخلاق این اجازه را نمی‌دهد.

وی همچنین خطاب به بزرگان و شیوخ استان خوزستان افزود: با شما عهد می بندم همان طور که در دوران دفاع مقدس با هم ایستادیم، خون دادیم و جانباز شدیم، با همان حضور مقتدرانه دولت آینده را از همه اقوام، گروه ها و آنهایی که قصد خدمت دارند تشکیل دهم.

قالیباف در پایان گفت: بنده معتقدم اگر جنوب غرب ایران که اساس دارایی‌ها و منابع کشور است را بسازیم در واقع تمامی ایران را ساخته‌ایم. هروقت به این جا می‌آیم ‌جز غصه و ناراحتی چیزی باقی نمی ماند، اما انشاءالله این جا را به سرعت به رشد و نمو خواهیم رساند.

…۵

محمدباقر قالیباف در ادامه این دیدار همراه با تعدادی از بزرگان قبایل و شیوخ عرب به حسینیه حضرت آیت‌الله مرحوم سیدعلی عدنانی رفت و بر سر مزار آیت‌الله سید علی عدنانی از بزرگان و شیوخ خرمشهر حاضر شد و به قرائت فاتحه پرداخت.

قالیباف تا دقایقی دیگر با حضور در گلزار شهدای خرمشهر به مقام شامخ شهدای این شهر در دوران دفاع مقدس ادای احترام خواهد کرد.

…۶

محمدباقر قالیباف دقایقی پیش با حضور در گلزار شهدای خرمشهر با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام والای شهدای ۸ سال دفاع مقدس و به خصوص شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر ادای احترام کرد. محمدباقر قالیباف در مزار گلزار شهدای خرمشهر مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفت. وی همچنین بر سر مزار برخی از شهدای گمنام شهر خرمشهر حضور یافت و یاد آنها را گرامی داشت. قالیباف سپس بر سر مزار شهید حسن مجتهدزاده، یکی از شهدای نامدار خرمشهر و دیگر شهدای پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.

…۷

محمد باقر قالیباف با حضور در منزل آیت‌الله سیدنبی موسوی، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در خرمشهر با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف طی سخنانی در این دیدار ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) اظهار داشت: با تأسی به فرهنگ امام‌علی(ع) و نهج‌البلاغه و با مجاهدت رزمندگانی که محب اهل‌بیت(ع) بودند، آن حماسه بزرگ در فتح خرمشهر اتفاق افتاد و امروز را که سالروز فتح خرمشهر و حاصل خون بهترین فرزندان این کشور است تبریک می‌گوییم.

وی ادامه داد: ما به خرمشهر آمدیم تا با شهدا تجدید بیعت کنیم و به یاری خداوند بتوانیم با روحیه جهادی گام برداشته و دین خود را به کشور، نظام، انقلاب و همسنگران خود ادا کرده و به نوعی دیگر جهاد را آغاز کنیم.

قالیباف همچنین افزود: از اول انقلاب در حوزه دفاع این جهاد آغاز شد و امیدواریم امروز نیز با تأثیر از همین فرهنگ جهادی بتوانیم حماسه سیاسی و پس از آن حماسه اقتصادی را برای مردم ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت خرمشهر گفت: حتما مردم خرمشهر آگاه هستند از روزی که بنده در شهرداری تهران حضور یافتم همواره سعی کردیم تا جایی که امکان دارد هیچگاه از خرمشهر غافل نشویم و به این جا توجه داشته باشیم، امیدوارم بتوانیم دین خود را به این مردم شریف ادا کنیم، چرا که می دانیم مردم خرمشهر چه رنج هایی را متحمل شده اند.

قالیباف افزود: انشاءالله با کمک ارواح طیبه شهدا و دعای خیر مردم در این روزهای عزیز انجام وظیفه کنیم تا راه امام(ره) و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش برده و بتوانیم ثبات و آرامش را برای مردم و دلسوزان انقلاب ایجاد کنیم.

…۸

قالیباف دقایقی پیش وارد مسجد جامع خرمشهر شد و مورد استقبال چشمگیر مردم قرار گرفت. حاضران با شعار «مالک اشتر علی، فدایی سید علی» و «قالیباف دلاور، پیرو خط رهبر» از وی استقبال کردند.

قالیباف در ابتدای سخنان خود با اظهار خرسندی از حضور در خرمشهر گفت: سوم خرداد یکی از روزهای فراموش نشدنی تاریخ ایران است که افتخار بزرگی برای همه ماست. این مسجد نیز نماد مقاومت و جهاد در کشور است.

۹…

وی افزود: من این جا حضور پیدا کردم، چون در آغاز یک راه دشوار و سخت و پرمسئولیت هستیم؛ راهی که ادامه مسیر کسانی است که اینجا را آزاد کردند و ما امروز وظیفه داریم این جا را به بهترین شکل ممکن بسازیم.آمده ام تا با همسنگران شهیدم تجدید بیعت کنم. کسانی که از استقلال و آزادی و شرافت کشور دفاع کردند و ما را مدیون خود کردند.

وی اضافه کرد: ما دین و ایمان خود را مدیون مقاومت مردم خوزستان مخصوصا مردم خرمشهرو آبادان و شهرهای مرزی هستیم.

وی خطاب به جمع عظیم مردم خرمشهر در مسجد جامع این شهر بیان داشت: من همان قالیبافی هستم که در روزهایی که جنگ و خون بود، به این شهر آمدم ولی متاسفانه بخش غربی خرمشهر سقوط کرده بود و درگیری در بخش شرقی ادامه داشت. همچنان که در آن روز همراه مردم این منطقه با هم جنگیدیم، امروز هم آمده‌ام به شما بگویم که باید در سنگری جدید جهاد را ادامه داد. ما خرمشهر را آزاد کردیم اما خرمشهر را نساختیم.

شهردار تهران افزود: امروز با دوستان شهیدم تجدید بیعت می کنم و به شما قول می‌دهم که اگر توفیق خدمت پیدا کنم، ظرف دو سال کشور را به آرامش برسانیم و کاری کنیم که مردم خرمشهر و آبادان درست مثل روزهایی که شهرشان آزاد شد و احساس افتخار کردند، دوباره احساس افتخار کنند. مانند اتفاقی که حالا در تهران افتاده است.

…۱۰

قالیباف در ادامه گفت: مردم آنقدر شعار شنیده اند که ممکن است به حرف های من با شک و تردید نگاه کنند، اما کارنامه من مشخص است؛ هرگز قول و وعده ای در هیچ مسئولیتی ندادم که به آن وفا نکرده باشم. ضمانت وعده های من کارنامه ۳۵ ساله ام است

برنامه ما تنظیم شده و مشخص است.آمده‌ایم تا دولتی مستقر کنیم که مهم ترین رسالت انقلاب که تأثیرگذار شدن مردم در تصمیم گیری ها بود را محقق کند. ما می گوییم مردم در دفاع مقدس حضور داشتند اما در عرصه های اقتصادی حضور مردم را نمی بینیم.

درعرصه سیاسی فقط تا زمان حضور مردم در صندوق رأی آن ها را دیده ایم، اما وقتی رأی دادند تا ۴ سال بعد دیگر آنها را ندیدیم.

دولت آینده، دولت متکی به مردم با نگاه اجتماعی محور است. باید هر قشری که به دولت نگاه می‌کند، زبان گویا و درد خود را در دولت ببیند و اطمینان خاطر داشته باشد که این دولت متعلق به اوست.

ظرف دو سال ثبات و آرامش اقتصادی برای همه صنوف و اقشار را فراهم می‌کنیم و ضعف سیاست پیشگان و سیاست زدگان که به وعده های خود عمل نکردند را جبران می‌کنیم.

من نمی خواهم بی انصافی کنم که دیگران کار نکردند، چون این خلاف منطق و انصاف است، همه زحمت کشیدند، اما این زحمت ها کفایت نکرده و نتیجه‌اش مشکلات کنونی است. امروز نیازمند تحول اساسی در زندگی مردم هستیم.

همچنان که حضرت امام فرمود: خوزستان دینش را به اسلام و کشور ادا کرد، اگر توفیق خدمت پیدا کردم، حتما دین خود را به این مردم ادا خواهم کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.